FANDOM

Zřízení: kmenový svaz

Hlavní město: Eos-Dan

Počet obyvatel: 120 000

Rozloha: 22 000km2

Geografický popis: Šest pustých ostrovů v severní části Východního oceánu, od západu: Drel, Rog, Vaad (nejmenší), Eos (největší), Tobhun, Daith. Převládá velice nevlídné, deštivé počasí, které ale málokdy přechází do sněhu a ledu. Pobřeží a celkově ostrovy jsou modelovány prouděním od jihovýchodu. Nejvyšší hora Velrybí stolička téměř nevyčnívá mezi ostatními Drelskými pahorky na severovýchodě ostrova Drel, od hladiny moře měří asi 450 metrů. Ostrovy jsou sopečného původu (především čedič, dále žula, většinu povrchu ale pokrývají zvětraliny, menší část hlína), vulkány vyhasly již tisíciletí před stvořením člověka.

Popis státu: Šest ostrovů, šest kmenů, šest armád (šestka je pro dreldaithské velice důležité číslo). Čistě lidská společnost. Na žádném z ostrovů není dostatek potravy, proto každý z nich posílá svých dvě stě padesát mužů na pevninu, do Hvozdu a do Dračích hor, aby opatřili potravu (cokoli, jen ne ryby) a suroviny. Bojovníci zpravidla vyplení nějaký horský poklad, zabijí nějakého šíleného druida z Hvozdu – bojují a kradou, a dají se považovat za nejlepší jednotku na Ilbessu. Celý národ poměrně přesně ví, co bude v životě dělat. Bojovat o přežití na drsných ostrovech, bojovat o místo v armádě; a hlavně, do třetice všeho dobrého, každý Dreldaithský se umí dobře bavit, ať už si pod tím představuje cokoli; člověk neznalý těchto ostrovů by se zbláznil nebo zabil. Záhvozdí jako jediný soused Dreldaithu nemá s tímto státem problémy, naopak, čile rozvíjí vzájemné obchodní vztahy na základě dlouholetých zkušeností s dreldaithskými velrybáři; Dreldaithští jsou jediní, kteří o této anarchii najisto ví. Poklidný boj o přežití narušila na začátku roku 83 p. B. skupina šestirukých plazů, kteří se vynořili z vody a začali se bavit s rybáři. Tito nagové existují již dvě stě let, za tuto dobu se zvládli rozšířit po celém Východním oceánu, rozdělit se do kmenů nebo městských států a začít vzájemnou válku, v níž fungují stovky stran bojujících, vyjednávajících, prchajících. Zdají se být nesmírně zběhlí v magii vody a v opracovávání čehokoli bez ohně, jsou to skvělí stavitelé. Naproti tomu neznají kovy a vítají darované ocelové zbraně. Necítí nevraživost vůči lidské rase a někteří už vyráží s dreldaithskými na výpravy.

Historie: Dreldaithští jsou potomky norgathské vojenské výpravy, která měla za úkol zjistit, jestli se dá Ilbess objet ze severu, případně najít nějaké místo, odkud by se dalo nečekaně zaútočit na Silkeron. Po zjištění, že Ilbess opravdu je poloostrov, tato výprava našla ostrovy a usídlila se na nich, neboť tehdy (682 př. B.) bylo v Norgathu tvrdé živobytí pod krutou vládou Vinthara III. Po tři století se nový národ množil, až osídlil všech šest ostrovů. Poté začala dlouhá válka, kterou ukončil až v letech 210-203 př. B. Gorthos v přestrojení. Sjednotil tehdy válčící kmeny a vrhl jejich sílu do severovýchodně ležících Dračích hor. Po čase se dreldaithští průzkumníci vypravili i na západ, zkoumali Hvozd, narazili na Záhvozdí a začali s ním obchodovat.